Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl

7 november 2017 – Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong kopen vanuit hun bedrijf Comparison Services, samen met aandeelhouders Denise Swaagman en Jaap de Jong, het platform Jurkjes.nl en internationale varianten. De ondernemers zetten voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma in 2013 weer stappen in online fashion.

Jurkjes.nl is een platform met het aanbod van meer dan 50.000 jurken. Hiervoor wordt samengewerkt met zo’n 50 partners, waaronder Zalando, de Bijenkorf en Topvintage. De site trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Aart Wallet: “Jurkjes.nl is een ideale start voor ons om binnen fashion te groeien. Met een gerichte focus op jurken kiezen we één van de meest populaire productgroepen binnen fashion en kunnen we daar het verschil maken.”

De site wordt gekocht van FashCom, dat het in 2008 begon. “Jurkjes.nl heeft een stevige groei laten zien afgelopen jaren, echter past de verkoop in onze strategie om te focussen op de groei van onze eigen shops.”, zo licht Stijn Kruijssen toe. FashCom is eigenaar van vijf webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is.

Per 1 november 2017 is Jurkjes.nl overgenomen. De nieuwe eigenaren zullen begin 2018 de site overzetten op een nieuw platform en verder ontwikkelen met nieuwe features. De ambitie met de overname is een wereldwijde speler te worden in het segment jurken. Tevens past de overname in de portfoliostrategie die Comparison Services heeft. Sinds begin 2017 is het bedrijf ook eigenaar van Biano.nl, een vergelijkbaar concept in het woon en interieur segment.

Bij de aankoop zullen ook het Vlaamse Kleedjes.be, het Duitse Diekleider.de, het Franse Robefemme.fr en het Engelse Mydress.co.uk worden overgenomen.

Financiële details over de deal worden niet bekend gemaakt.